School Projects

After Effects

Motion Graphics

I introduktion til After Effects fik vi stillet diverse opgaver, med fri tolking til at løse. Her i blandt logo animation, new intro animation og en personlig introduktion animation. Videoerne er henholdsvist lavet samme dag opgaven er blevet stillet, efter et kortere introduktionsforløb og afleveret sidst på dagen for at blive fremvist for klassen. Jeg har som udgangspunkt forsøgt at lege med nye funktioner under hver video, eller presse mulighederne yderligere med det vi tidligere har lært.

Nissan Projekt

Introduktion til den nye grundforløbsprøve

Vi har på klassen fået tildelt en samlet opgave, med formål for at introducere os til den nye model grundforløbsprøven kommer til at have. I stedet for en fixeret opgave, skal vi i stedet designe vores eget fra bunden, ud fra de krav som bliver stillet. Her fik vi til opgave at lave en brochure, avisreklame, youtube non-skip reklame og mobile web-page til Nissan Leaf. Som øvelse lavede vi en fremlæggelse for klassen, der skulle imitere hvordan vi ville forsvare vores opgave til eksamen.
Opgaven er fiktion og ikke et ægte produkt til Nissan.

InDesign

Grundlæggende InDesign og SoMe

Opgaven her var en sammensmeltning af oplæring i InDesign, hvor vi skulle designe magasinet GRØN under bestemte kriterier. 5 opslag, 1 forside, 1 bagside og vi blev tildelt områder af Odense vi skulle lave artiklerne ud fra. Der skulle laves mock ups af forside og 2 opslag, samt et eksempel på en facebookannonce. Tekst, billeder og mock ups er fundet online, hvor jeg har rentegnet logoer, opdateret mock ups og lavet hele magasinets layout og design af forside fra bunden.

Premiere Pro

Videoproduktion

Vi blev introduceret på GF2 til videoproduktion, med fokus på Premiere Pro. Vi havde desværre kun 2 dage sammenlagt til undervisning og opgave løsning. I opgaven skulle vi gå 2&2, for at lave et storyboard og producere en video ud fra den. Kravet var videoen skulle indeholde en klon af os selv, den skulle være under et minut og ellers havde vi frie tøjler. Videoen er filmet med en iPad Pro og sammenlagt har vi brugt knap 4 timer på at designe storyboard, filme og redigere.

Samfundsfag

Valgplakater

Vi fik tildelt et parti og fik til opgave at designe 3 valgplakater til partiet. Her valgte jeg at fokusere på deres mærkesager, frem for den enkelte person. Jeg legede med idéen om hver plakat kan stå alene, men samler man dem, skabes et stort samlet billede. Fra tidligere valg har enkelte politikere opfordret unge til at tage en plakat med hjem. Her fra kom idéen til at gøre dem til et potentilt samleobjekt.

Signatur

Logo og visitkort m. plakat

I vores intro uge fik vi til opgave at lave vores egen signatur. Når vi havde vores signatur, skulle vi arbejde videre på et personligt visitkort og plakat som passede til.

Design E

Stilhistorie

Vi fik til opgave at redesigne DSBs logo efter en anden stilart og lave en plakat til. Jeg valgte Art Nouveau og brugte en bygnings udsmykning som start punkt da jeg skitserede logoet.

Farvelære

Farvekoder og cmyk

Vi blev introduceret til farveteorien bag CMYK og RGB. For at forstå farveblandingen bag CMYK, skulle vi finde genstande i virkeligheden for at genskabe farverne i PS. Herefter skulle vi lave et farvekort, hvor vi også kunne inkludere flere billeder fra nettet. Jeg valgte dog at bruge mine egne. Der er 3 CMYK swatches til hvert billede.